ŠEŠKINĖS POLIKLINIKA KVIEČIA NEMOKAMAI PASITIKRINTI DĖL HEPATITO C

2022 05 11

Medicina sparčiai žengia į priekį, tačiau hepatitas C ir toliau išlieka viena labiausiai nesuvaldytų infekcinių ligų. Šis klastingas virusas ilgą laiką gali nepasireikšti jokiais požymiais, todėl jo sukeltas kepenų uždegimas gali būti diagnozuotas per vėlai ir progresuoti į kepenų cirozę ar net pirminį kepenų vėžį.

Hepatito C virusas plinta per kraują, rečiau per lytinius santykius, taip pat gimdymo metu serganti motina gali užkrėsti naujagimį. Hepatito C virusu negalima užsikrėsti čiaudint, kosint ar sveikinantis. 15–45 proc. ligonių paprastai pasveiksta savaime per 6 mėn., kiti suserga lėtiniu virusiniu hepatitu C, o jis, kaip minėta, lemia negrįžtamus kepenų pažeidimus.

Užkirsti kelią tokiems atvejams arba bent jau sumažinti tokių ligonių skaičių leidžia laiku atliktas anti-HCV testas. Nuo gegužės 1 d. sveikatos draudimu apdraustiems pacientams šis tyrimas gali būti atliekamas nemokamai.

Anti-HCV testas su gydytojo siuntimu nemokamai atliekamas žmonėms, gimusiems 1945–1994 m. ir nepriskiriamiems rizikos grupei. Tyrimas neatliekamas, jei pacientui jau buvo nustatytas teigiamas šio testo rezultatas.

Pasitikrinti dėl hepatito C rekomenduojama visiems, kuriems iki 1993 m. buvo perpiltas kraujas ar kraujo produktai, atliktos chirurginės operacijos ar invazinės procedūros. Taip pat sergantiems hemofilija ir kitomis kraujo ligomis, organų, audinių ir kraujo donorams, asmenims, patyrusiems organų transplantaciją, infekuotiems ŽIV ar turėjusiems daug lytinių partnerių.

Šeimos nariams, jei kam nors iš šeimos buvo diagnozuotas virusinis hepatitas C, nėščiosioms ir medicinos įstaigų darbuotojams taip pat rekomenduojama pasitikrinti dėl hepatito C.

Dėl siuntimo atlikti anti-HCV testą reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją.