Naujienos

SKIEPAI – EFEKTYVIAUSIA GRIPO PROFILAKTIKOS PRIEMONĖ

2020 10 06

Kasmet 20 proc. vaikų ir 5 proc. suaugusiųjų perserga gripu. Ši liga rimta – gali sukelti sunkių komplikacijų ar net mirtį.

Nors pats sergamumo gripu pikas pastebimas žiemos mėnesiais, jo aktyvumas gali prasidėti jau ankstyvą spalį ir trukti iki vėlyvo gegužės mėnesio.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) efektyviausia gripo profilaktikos priemone pripažįsta skiepus. Jie apsaugo ne tik nuo šios infekcijos, bet ir nuo jos sukeliamų komplikacijų. Mutuojant virusams, PSO nuolat seka jų kaitą ir kiekvienais metais prognozuoja labiausiai paplitusias viruso padermes, rekomenduoja būsimo gripo sezono vakcinos antigeninę sudėtį. Pasiskiepyti sveikatos specialistai rekomenduoja prieš prasidedant gripo sezonui, tačiau net ir sausio–vasario mėnesiais skiepytis nėra vėlu, nes gripo sezonas paprastai tęsiasi iki gegužės mėnesio.

Norint pasiskiepyti sezonine gripo vakcina reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją.

Lietuvoje valstybės lėšomis skiepijamos šios rizikos grupės:

  • 65 metų ir vyresni asmenys;
  • nėščiosios;
  • asmenys, gyvenantys socialinės globos ir slaugos įstaigose;
  • asmenys, sergantys lėtinėmis širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo takų, inkstų ligomis, lėtinėmis ligomis, susijusiomis su imuniniais mechanizmais, piktybiniais navikais;
  • sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai.

Kiti žmonės gali rinktis mokamus skiepus nuo gripo. Šeškinės poliklinikoje skiepijama keturvalente „VaxigripTetra“ vakcina, skiepo kaina – 14,90 euro.

Be skiepų, rekomenduojama laikytis ir kitų profilaktikos priemonių:

  • dažnai ir kruopščiai plauti rankas muilu ir šiltu vandeniu;
  • neplautomis rankomis stengtis neliesti akių, nosies ir burnos;
  • laikytis kosėjimo ir čiaudėjimo etiketo;
  • reguliariai vėdinti patalpas ir drėgnai valyti liečiamus paviršius;
  • sergantys žmonės turėtų kreiptis į savo šeimos gydytoją, likti namuose ir nekontaktuoti su sveikais žmonėmis;
  • vengti masinių susibūrimo vietų ir sąlyčio su sergančiais asmenimis;
  • dėvėti veido kaukes – uždėti ant veido taip, kad dengtų smakrą, burną, nosį. Keisti kaukę reikėtų kiekvieną kartą grįžus iš galimai užkrėstos zonos arba kas 3–4 valandas;
  • nuolat stiprinti savo sveikatą – grūdintis, laikytis sveikos mitybos, fizinio aktyvumo rekomendacijų, gerti daug šiltų skysčių ir pan.

Parengta pagal „Vilnius sveikiau: geros savijautos biuro“ informaciją