SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA ATNAUJINO REKOMENDACIJAS RINKIMAMS

2020 10 08

Siekiant užtikrinti sklandų ir saugų rinkimų į Seimą procesą, atnaujintos rekomendacijos komisijų nariams, stebėtojams ir rinkėjams, taip pat nurodyta, kaip turėtų būti tinkamai paruošta rinkimų erdvė.

Rekomendacijos komisijų nariams ir stebėtojams

Balsavimo dieną negali dalyvauti komisijų nariai ir stebėtojai, kuriems pasireiškia kvėpavimo takų infekcijos simptomai arba jie yra izoliuoti.

Rankų dezinfekcinio skysčio turi būti visose vietose, kur susiduriama su rinkėjais. Rankos dezinfekuojamos po kiekvieno rinkėjo.

Rekomenduojama kuo dažniau plautis rankas: pertraukėlių metu, keičiant medicinines kaukes ir pan.

Laikytis čiaudėjimo ir kosėjimo etiketo: prisidengti sulenkta alkūne arba vienkartine nosine, nusiplauti ar dezinfekuoti rankas.

Valgyti, kavos pertraukas daryti kitose patalpose.

Jei rinkimų metu pasireiškia ūmios kvėpavimo takų infekcijos simptomai, asmuo nedelsiant nušalinamas ir turi vykti namo ar kreiptis į sveikatos priežiūros įstaigą arba greitąją medicinos pagalbą.

Rekomendacijos rinkėjams

Nerekomenduojama į balsavimo vietas vestis asmenų, kurie ten nebalsuoja, taip pat lydėti žmonių į jų balsavimo apylinkes.

Rekomenduojama iš anksto pasirengti balsavimui: pasiruošti dokumentus, turėti rašiklį ir kt.

Rankos dezinfekuojamos prieš patenkant į patalpas (dezinfekuojasi patys rinkėjai arba rankos jiems nupurškiamos dezinfekciniu skysčiu).

Turinčiam simptomų balsuotojui rekomenduojama kreiptis į šeimos gydytoją arba 112.

Jei turintis simptomų rinkėjas balsuoja, jam turi būti uždedamas respiratorius FFP2 (be jokių vožtuvų), po to rekomenduojama kreiptis į šeimos gydytoją arba pagal poreikį kviečiama greitoji medicinos pagalba 112.

Kvėpavimo takus dengiančių kaukių naudojimas

Komisijos nariai ir stebėtojai turi dėvėti medicinines kaukes, keisti jas sudrėkusias, bet ne rečiau nei kas 4 val.

Rinkėjų prašoma atvykti dėvint nosį ir burną dengiančias kaukes, jas dėvėti visą buvimo balsavimo patalpose laiką.

Saugaus atstumo laikymasis ir fizinis barjeras, kitos priemonės

Organizuojant balsavimą turi būti užtikrinamas saugus atstumas tarp rinkėjų.

Turi būti reguliuojamas rinkėjų, patenkančių į patalpas, srautas.

Turi būti vengiama tiesioginio fizinio kontakto tikrinant dokumentus, atiduodant biuletenius ir kt.

Tarp stalų turi būti išlaikyti saugūs atstumai arba įrengtos pertvaros.

Turi būti aiškiai pažymėtos įėjimo ir išėjimo vietas, vengiant srautų maišymosi.

Paviršių vėdinimas, valymas ir dezinfekcija

Rekomenduojama patalpas vėdinti pagal galimybes (atidaryti langus 5 min. kas 1 val. ar pan.) ir priklausomai nuo oro sąlygų.

Valyti dažnai liečiamus paviršius (durų rankenas, laiptų turėklus ir pan.) ne rečiau kaip kas 2 val.

Bendrų daiktų naudojimas

Rekomenduojama kiekvienam rinkėjui turėti savo rašiklį.